سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه آشنایی و دوستی را به ازدواج برسانید؟

 

 

امروزه با گسترش روابط اجتماعی و فراگیر شدن ارتباطات مجازی در شبکه های اجتماعی، کشش و میل زیادی به دوستی ها و آشنایی های قبل از ازدواج در بین جوانان ایجاد شده است.

 

در اغلب موارد چنین آشنایی هایی بدون شناخت درست و اصولی پی ریزی میشوند و در طولانی مدت به کشش درونی و ایجاد علاقه های شدید و البته بدون منطق منجر می شوند. ادامه دار شدن دامنه ی چنین روابطی در طولانی مدت می تواند چند نتیجه در برداشته باشد:

 

یا این روابط دوستی  به شناخت درست و اصولی منجر می شود  و دو طرف پس از طی یک دوره ی دوستی تصمیم به ازدواج و بستن پیمان زناشویی میگیرند و یا پس از کش و قوس های فراوان، دو طرف یا یکی از طرفین، از ادامه دادن این رابطه ی بی هدف، مایوس و دلزده شده و قید این دوستی را می زند.

 

بهترین محک برای تعیین نوع رابطه ی دوستی این است که ابتدا رابطه تعریف شود و هدف از رابطه شناسایی گردد.

 

  1. هدف از ادامه دادن این رابطه چیست؟
  2. و آیا این رابطه مرا به این هدف نزدیک میکند یا خیر؟

 

گاهی انسان ها برای پر کردن خلاهای عاطفی خود به یک رابطه ی شکست خورده، ادامه میدهند؛ صرفا به این دلیل که، گمان میکنند بدون این رابطه توان ادامه ی زندگی را ندارند.

اما روانشناسان معتقدند که، در مواقعی که تشخیص بحران و یافتن راه حل در روابط عاطفی، برای ما امکان پذیر نیست؛ یک فراق کوتاه مدت اجباری، می تواند تکلیف خیلی از مسائل را روشن کند. چرا که در این برهه میتوان بدون حس وابستگی به پاسخ این سوالات فکر کرد.

 

-آیا ادامه ی این رابطه، هنوز هم میتواند حال مرا خوب کند یا فقط باعث دل شکستگی من خواهد شد؟

 

  • چرا باید این رابطه را حفظ کنم؟
  • آیا به هر قیمتی حاضرم رابطه ام را حفظ کنم؟
  • آیا میتوانم به پایان خوش آن امیدوار باشم یا خیر؟

 

انسانها در خلوت خود معمولا صادقانه به این سوالات پاسخ می دهند و بر اساس واقعیت های موجود تصمیم نهایی را اتخاذ میکند.

ازدواج مهمترین انتخاب هر فرد در زندگی محسوب می شود. انتخابی که اگر عاقلانه و آگاهانه شکل نگیرد عواقب آن دامن گیر خود فرد و خانواده اش خواهد بود.

پس بهتر است قبل از عملی کردن تصمیم ازدواج، به شناخت خود و علایق و نقاط ضعف و قوت شخصیت خودمان بپردازیم و سپس بر اساس این شناخت فرد مقابل را به زندگی مان وارد کنیم.

اینگونه است که می توانیم شاهد شکل گیری یک ازدواج موفق و با دوام باشیم.